Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V Chapter 116 || Menu best makan tengahari ~ olahbersama® Blogger Widgets

October 03, 2014

Chapter 116 || Menu best makan tengahari

| Posting by: jie || Photo by : jie | 

Bismillahirrahmanirrahim,

Fuh..tiup tiup buang sawang...

Haha..Tajuk tak agak-agak. Kena letak makan tengahari sebab kalau makan malam bertambah tak berapa nak elok plak kan. Jadi nak makan sedap makanlah waktu tengahari. Sempat la lagi badan nak bakar kalori tu...

Menu senang je. Ni pun member yang bagi idea.


Gulai/ kari bawang!!!

Kenapa aku buat menu ni??

- Sebab En. Edi kurang makan ikan dalam gulai. Dia suka ikan goreng.
- Sebab En. Edi suka bawang.
- Sebab aku nak try. Haha..

Macammana nak buat?? Sama je macam ko masak kari/ gulai. Cuma bawang tu masuk awalmasa tumis tu jugak. Ko caramelised kan bawang tu. 

Bawang guna yang comel-comel je ye. Ni bukan bawang kecik ye. Kang ada plak yang guna bawan tu  tak jadi pastu marah-marah aku plak kekdahnya. Ni bawang besar saiz petite.. ade ke saiz tu? Belasah je la..

So inilah gandingan menu aku aritu...

Kari bawang/ ikan bawal goreng rangup, salad, sambal kicap & sambal belacan.
I tell u, sambal belacan lagi terangkat derrr...

Dan sedikit popia frozen. Ni menu buka puasa Ramadhan yang lepas. 

Komen? Aku suka. Sebab bawang ni lembut dan manis-manis gitu. Tapi En. Edi nampak tak berapa gemar plak bawang ni. Takpe bang, Ai makan sorang. Kalau gemuk ai sapu L'arome.

Gila peram entry ni. Tapi takpe. Untuk rujukan sendiri 5 tahun akan datang. eh.

ok bai.



Reactions:

0 comments:

Post a Comment

back to top