Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V Chapter 108 || SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER ! ~ olahbersama® Blogger Widgets

September 12, 2014

Chapter 108 || SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER !

| Posting by: jie || Photo by : Ben Ashaari

Bismillahirrahmanirrahim,



Klik SINI untuk join

Haa..Besar lagi aku up gambar ni..Tetiba rasa nak join. Sebab soalan yang membuatkan aku berfikir and at the same time tak stress...


Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan negara .. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini !

- Sampaikan info di dalam pengetahuan kita supaya ianya boleh menjadi ilmu baru kepada pembaca. Tak kiralah promosi best ke.. ada jualan murah ke..ada produk baru ke.. eh macam ke arah perabih duit shopping je..Takpe pompuan memang suka shopping..

- Share resipi. Selalunya aku share resipi untuk family. Means kecik besar boleh makan. Resipi yang share tu jugak adalah yang sering dimasak dan diterima oleh tekak ahli keluarga. Tak sedap tak up lah. Malu mak. Resipi juga adalah untuk yang nak cepat, kurang rajin, kurang masa. Janji sedap, sihat, selamat.

- Share aktiviti dengan family. Selalunya kemana kami bawa anak-anak. Dalam Malaysia je pun. So pada mak bapak yang taktau nak bawak anak-anak pegi mana bolehlah refer. Tempat yang kami pergi tu pun tak la tinggi kosnya. Yang biasa-biasa saja. Janji bermanfaat. Berkelah, pegi zoo, tengok binatang. 

- Share tempat makan best. Oh yang ni patut sangat dikongsi. Sebab aku pun suka baca kalau blogger lain buat review pasal tempat makan best. Semua orang akan baca punya. Sebab orang Malaysia sendiri bila pegi mana-mana luar dari kawasan yang dia selalu pegi, dia akan cari tempat makan best. Macam aku, memang google je then akan keluarla pelbagai link blog. Best.


Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan anda lakukan sebagai Backup Plan masa depan ?

- Of course. Sebab lebih banyak masa di rumah. Dapat besarkan sendiri anak-anak. Oh my..jauh lagi tu.. Tapi saya nak !!

- Tetapi sebagai back up plan saya ingin buat perniagaan dari rumah. Secara online. Buat masa sekarang saya dah berjinak-jinak dengan L'arome. Sebab saya suka produk ni. Serasi sangat.. Saya suka saya suka...!!

- Impian saya, saya nak buat bisnes masak-masak. saya suka meroti. Jadi saya akan buat bisnes pelbagai jenis roti, cheesecake dan juga frozen food. Sebab saya suka. Doakan ya kawan kawan..ini serious. Saya nak buat!!!


Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai seorang blogger terhadap dunia blog ini ?

- Dunia blogger sekarang dah semakin berkembang. Campur aku lagi..blogger yang baru sehari dua naik ni..Haha..

- Harap-harap apa yang aku sampaikan dalam penulisan aku menjadi sesuatu yang positif buat diri korang. Jika ada apa-apa entry atau post yang nampak macam ujub, percayalah sememangnya tiada niat sebegitu. Apa yang dikongsi oleh aku dan kawan-kawan semua saya percaya itu adalah yang tulus dari hati dan keinginan untuk berekspressi. Lemparkan komen yang positif kerana itulah diri kita. 

- Aku sangat suka baca blog. Cuma dulu memang tak suka komen. Now dah nampak kepentingan bila Abg Ben bagi tips. Ok akan dipraktikkan nanti. TQ uolls..



ok bai.  







12 comments:

  1. wah.. semangat awak ye.. Saya xtau nak taip apa xde lah joint.. hehehe.. Keep it up..
    p/s: Awak pun minat buat cheesecake ke?? Saya dah berniaga dah tapi cheesecake saya satu rase jer.. guna kek coklat... Tapi saya pelbagaikan penggunaan cheese tu.. kalo rajin meh lah intai blog saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasih, ye ke? Waaa...nanti sy datang..confirm datang...ai like hokayy...

      Delete
  2. Good Luck...
    salam singgah n done follow sini..:)
    jom follow blog http://bungakayangan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Marziah.. Salam kenal! ^_^
    Datang melawat dari segmen sama.. Part yang share tempat makan sedap tu kite suke.. Hehe.. Btw, done follow sini.. Jemput singgah ke blog saya juga.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
  4. Wooo... suka meroti ehhh... sy pun suka sgt beli bun kat kedai... bukak la kedai nnti boleh g bli slalu... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak careno, tunggu saya buka kedai roti dulu k...

      Delete
  5. Ros singgah sini dari segmen yang sama :) done follow #43
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  6. Mudah-mudahan projek merotinya menjadi kenyataan... salam dari segmen ben ashaari, follower 45

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Amie, saya suka blog amie. banyak resipi..hehe

      Delete

back to top