Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V Chapter 74 || Makan-makan di Ikan Bakar Tanglin ~ olahbersama® Blogger Widgets

April 15, 2014

Chapter 74 || Makan-makan di Ikan Bakar Tanglin

| Posting by: jie || Photo by : jie & Google |

Bismillahirrahmanirrahim,

Lepas keluar planetrium aritu kami cari port makan. Sebab kawasan tu dekat dan aku pun memang dah lama nak makan ni, so ke ikan bakar Tangling lah kita..

Aku tau pasal ikan bakar ni pun sejak keje kat Dayabumi dulu..tengah taip ni rasa teringin lagi..hoih sedapnya..

Kat Tanglin ni pelakon utama dia harusslah Ikan bakar. Ikan ada macam-macam jenis. Kemudian ada nasi putih, variety of sayur dan masakan ayam, daging..cuma tak banyak sebab orang kalau datang sini tak ambil ikan kan memang buang masa je la...

Since sampai lewat, nasi pun tengah dimasak semula..Lauk pun dah tak banyak. Pendek kata kamilah pelanggan terakhir. So amik ikan bar dulu. Ratah-ratah sket. Ikan kembung ni besar tau. 
 
Biasa aku suka ambil keli/ kembung dan sotong..waktu datang tu dah memang agak lewat so yang tinggal janggut sotong je..Janggut pun janggutlah..janji sotong..

Biasa kalau makan stail dia terus jirus atas ikan tu je..tapi sebab ZZ nak makan jugak kita asingkan..

ZZ makan sikit je. Sebab nampak burung..Sibuk duk kejar bird..Nampak pulak kawasan ni luas lagilah suka..Berkejar kejaran ZZ di situ..

Zahin..lepas makan jangan lupa cari kayu api..hua hua hua...

Kayu api sangatttt...
Gambar ni terrrsnap..Pastu tengok eh lawa plak...Cuma sampah di rumput tu dah rosakkan sikit permandangan..

Sedap tak ikan bakar Tangling ni? Pada aku, sedap dia pada air asam. kalau ada kesempatan memang aku singgah lagi la...Sotong bakar..hmmm...sedapnya...

Kalau nak tau kat mana lokasi ni sila refer kat sini..

Location:
Ikan Bakar Pak Din
Medan Selera Tanglin
Jalan Cenderasari,
Kuala Lumpur
GPS: 3.144292,101.690622

Sebelum berundur, aku hadiahkan diri sendiri gambar ikan bakar ni...Ish, tempting betoi..Ni bukan gambar aku. Aku gugel je cari gambar gini. Credit photo to these 2 blogs. 

Tokey dia. Pakdin. Source: Klurbanite.



Normal style. Terus je sira atas ikan bakar. Source: AyuDenira



ok bai. 
Reactions:

2 comments:

  1. Nyum3 sedapnya makan ikan bakar.. Lama tak makan ikan bakar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izzeyda, kalau datang kl pi la terjah situ..Highly recommended..

      Delete

back to top