Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V Chapter 90 || Homemade playdough ~ olahbersama® Blogger Widgets

August 12, 2014

Chapter 90 || Homemade playdough

| Posting by: jie || Photo by : jie |

Bismillahirrahmanirrahim,

Kecik-kecik dulu start kenal playdough masa tadika. 6 tahun. Eh masa tu tak tau sebut playdough. Sebut tanah liat. Ai duk kampung..

Personal opinion, main playdough ni best sebenarnya. cuma aku tak suka lepas main lama-lama tangan macam jadi tak best. Bau dia pun aku tak suka. Ni aku cerita playdough zaman aku dulu. Zaman sekarang aku tak tau. Sebab tak pernah cuba. Mungkin dah improvise a lot.

Dah lama tengok mommies buat homemade playdough untuk anak-anak. Dah lama gak aku beli cream of tar tar kononnya nak buat untuk ZZ. Tapi lupa + malas ..Sebab tak pernah buat dan rasa macam leceh. Ko uli tepung pastu bagi budak-budak main. Like eh tepung ni untuk makan tau..bukan untuk main.

Satu hari Zahin main dalam bilik..Diam je. Aku pun tak tau apa dia man. Kena cek takut ada benda yang dia main (sepahkan) silap-silap aku yang naik hangin nanti. Tengok-tengok dia tengah main cotton ball aku. Duk carik carik. Dia kata "Zahin main tanah liat". Oh my... nak nangis tengok anak sendiri. Tak taulah dia perli aku ke or dia tak kenal tanah liat. So kena proactive ni..

Gigih google resipi nak tau apa kaedah paling senang. Haha..nak yang senang je. Resipi ramai yang pakai tepung serbaguna. Tapi sebab aku ada tepung gandum je so belasah je lah. Boleh eksperimen sekali tengok berapa lama nak tahan.

Nak resipi? Sorry ai is lupa amik dari blog mana. printscreen je ...Satu lagi sebab lama dah aktiviti ni..Baru terhegeh-hegeh nak blog about t. Better late than never orang kata...muahaha

Tepung tu aku guna tepung gandum je...Dah tu je yang ada kat rumah...


So far ZZ suka..sangat suka. Tapi sekejap je la ada 3 kaler tu..Few hours later ko bayangkan je la 3 kaler tu bergabung, meletop..hahaha...

Hasil tangan ayah ZZ. Aku tak seseni ni. Elephant & snake. ZZ suka sangat.


Tu je lah cerita aku. Dah tak tau nak sambung apa. Park sini reipi..Lain kali nak buat lagi senang nak refer. 

Ok bai.





0 comments:

Post a Comment

back to top