name='keywords'/> Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V olahbersama® Blogger Widgets

January 19, 2015

3 Comments

Mini Giveaway by izzeyda

| Posting by: jie || Photo by : Izzeyda

 Bismillahirrahmanirrahim,

Join GA lagik.

Izzeyda ni aku kenal di alam nyata dulu. Kemudian barulah di alam blogger. Sebab Izzeyda ni dulu satu skool dengan En. Edi.

Jom join sama-sama. Mana tau rezeki. 

KLIK banner untuk join..

Hadiah yang ditawarkan:


Giveaway ini akan berlangsung sehingga 30 Januari 2015 jam 11.59 malam. Keputusan akan diumumkan selewat-lewatnya pada 3 Februari 2015.


ok bai. 


1 Comments

Chapter 131 || AJL 29 Final Mojo Romancinta.

Bismillahirrahmanirrahim,




Aku jarang sangat tulis pasal artis. Saje. Sebab taktau nak tulis apa.

But this 1 really touch my heart. Saja nak coretkan untuk ingatan dimasa akan datang.

Aku suka KRU. Dari sekolah. Masa menengah rendah, memang die heart fan KRU nih.

Aku dengar cerita Aweera dah takde dengan KRU. Dan aku dengar gak MOJO dah ada pengganti. Katanya dari Seberang. Tak taulah sapa betul sapa salah but who am I to judge.

Serious semalam teringin nak tengok sapa la pengganti Aweera. Tak zabarrr... 
Bukan sebab tak sabar tunggu Edry. Tapi tak zabarr nak tengok sapa la pengganti tu. 

Bila tengok.. mula-mula aku gelak. Apsal penyanyi Indon tu macam ni.

Bila En. Edi bagitau penyanyi tu TAK NAMPAK,  Terus aku diam.
Tengok je. 

Serious.. Rasa nak nangis. Tak tau nak describe macammana.
Nyanyian memang superb la. 
Tak nampak poyo. IKHLAS DARI HATI.

Can u imagine. Dia tak nampak pun crowd kat depan tu. and he just keep singing. Cuma dengar bunyi crowd. Masa muzik stop sekejap..Ramai yang bagi standing ovation.

Tapi beliau tak nampak semua tu. Yang dia tu...nyanyi dan habiskan tanggungjawab.
kalau aku di tempat dia, mungkin dah poyo terlebih. 

kalau Aweera atau penyanyi baru Ryan tu yang nyanyi, MOJO takkan dapat persembahan terbaik.
Kalau penyanyi Malaysia yang lain nyanyi pun takkan dapat.

Aku cakap kat En. Edi, MOJO is gonna win best performance tonight. Part lagu sorry, aku tak pandai judge.

tapi En. Edi kata, ramai lagi yang persembahan mantap dan hebat. Whatever, Aku tetap kata MOJO will win.



MOJO menang. Persembahan Terbaik. Good job buskers.

* Baru tadi LIKE page Edry. Barulah tau dia dah upload gambar pasal #caliphbuskers dah. Kata minat. tapi baru hari ni like. Puiii....

** Aku sedih. mengenangkan diri. Mampukah aku jadi seperti dia kalau aku tak nampak. Mampukah aku berdikari sendiri. Mampukah aku jadi tabah. 

Yaa...Aku tau aku tak sekuat tu. Sebab tu Allah bagi nikmat penglihatan dan tubuh badan yang sihat. Cuma aku perlu sentiasa bersyukur. Tuhan bagi nikmat untuk aku bersyukur dan nikmat juga ujian untuk Tuhan uji kita. Tampo diri sendiri. T____T

Nangiss...

ok bai. 

January 13, 2015

2 Comments

Chapter 128 || Larome Murah

| Posting by: jie || Photo by : jie | 

Bismillahirrahmanirrahim,

Wah tajuk tak hagak-hagak. Nak murah?? Baca sampai abih dulu. kikiki

Larome Slimming Serum (LSS) adalah salah satu produk di bawah bob2e. Ikutkan pada waktu ini ada 4 produk tetapi LSS lah yang paling hot selling sekali.

Kenapa? Sebab kesan yang memang terbukti. Termasuklah aku sendiri..LSS ni ada harga loose dan juga harga set.

Secara basic calculation, beli loose 3 botol lebih mahal dari beli 4 botol. Dalam 1 set kita dapat 4 botol LSS. Dengan rebet RM 110 dari jumlah harga loose untuk 3 botol.

Larome dah jadi fenomena. Semua orang nak Larome. Nak beli dan nak murah. Banyak juga page yang tawarkan harga lebih rendah dari pasaran. Semata-mata nak kejar sale. Ok part ni mungkin aku komen last sekali. Pointnya di sini nak bagitau KENAPA ANDA PERLU BELI 1 SET LSS DAN bukannya 4 botol LSS?

1. Beli 4 botol LSS berharga RM640 (SM)/ RM680 (SS/ BR/ SG). Beli 1 set anda hanya bayar RM385(SM)/ RM400(SS/ BR/ SG) . Dah jimat RM255(SM)/ RM280 (SS/ BR/ SG).

2. Beli 3 botol loose adalah RM480 (SM)/ RM510(SS/ BR/ SG)  . Kami bagi rebet RM95 (SM)/ RM110(SS/ BR/ SG)  dan bagi free lagi sebotol.

3. Lemak yang terkumpul adalah memakan masa untuk dibina. Jadi nak hilangkannya pun tak boleh terlalu cepat atau terlalu lambat. Sebotol Larome boleh kurangkan berat dan inci tetapi tidak akan hilang sepenuhnya, Anda akan perlukan botol kedua, ketiga dan seterusnya. Jika banyak masalah yang ingin dihilangkan, memang patutlah guna sebotol seminggu.

4. Menjimatkan. Jika dikira semula, harga sebotol boleh menjadi RM96.25 (SM)/ RM100 (SS/ BR/ SG) sebotol. Dengan syarat beli 1 set lah.

5. Dapat jadi ahli. Apa bestnya jadi ahli? Takde yearly fee. Keahlian seumur hidup. Boleh buat side income. Boleh dapat bonus RM120 jika ada yang buat pembelian serendah RM385/ RM400. Boleh dapat pairing bonus serendah RM55 sehari. 

6. Tak perlu pegang stok. Tapi ada pilihan jika ingin pegang stok. 

7. Produk ada insurans. Kalau try pam tapi tak keluar, pakai 3 kali baru (dengan pemakaian 6 pam sehari contohnya) tapi dah habis, kami periksa dan boleh tukarkan yang baru (T & C apply).

8. Jadi ahli. Lepas tu boleh beli dengan harga yang super murah. Repeat order hanya RM335 (SM)/ RM350 (SS/ BR/ SG) untuk 4 botol. 

9. Nak buat biz? Ada kelas. Boleh join dan lepas tu semangat makin membara. Produk mudah jual sebab bukan prduk yang dimakan. zaman sekarang ramai yang dah yang tak berani ambil risiko even nak kurus. Jadi, sapu-sapu saja. Lebih selamat.


OK. Jom aku tunjuk testimoni lagi. Seronok tunjuk testi ni sebenarnya.



Testi 1 - LINA. Start Larome semasa berpantang. 
Sebelum pregnant berat 63kg. 
Sebelum deliver baby berat 74kg.
Berat sekarang 59kg. 

Full breastfeed mom. tak diet. Makan 3 kali sehari.
Sapu Larome sekali sehari.

Tips: Beliau pakai waktu pagi. Lepas tu iron baju suami. Iron dalam bilik tapi tak ON kipas atau aircond. Kira bersaunalah masa iron baju tu. 


Ini LINA juga. Beliau kata ambil masa 3 bulan jadi macam ni. Sekarang anak dah 6 bulan.
Dagu pun runcing gittew. DOUBLECHIN HILANG. 

Cuma sapu lebihan Larome saja setiap hari..

Lagi testi doublechin. Tengok. Iolls is jeles ok yang ni. Serious lawa..


Another testi. Beliau agen. Dah kurus so try sapu kat bawah dagu.
Hasilnya tetap marvellous. Dah la lawa...

Ini juga. Untuk  doublechin dan kurus. 


Ni pun agen. Sekarang makin cun melecun dan mantopp..


Ni pun sama. Stokis dah. Pengantin baru. Beliau sangat cantik di majlis perkahwinannya.
Sapa nak kawin?? Nak kurus? Meh try Larome. 


Ni user pengantin baru ni. Nahh...kuruss juga...

Testimonial terbaik!!! Almost 50% weight loss.

Dua bulan setengah dua guna LSS
Dia mengamalkan diet.. ice tak minum langsung.. nasi ambik sikit saja

LSS 3x sehari. Berhabis bulan pertama dekat 6 botol.
Minuman manis langsung tak minum.. Hanya air masak semata.
Makanan berminyak pun dia tak makan..





OK. Meh nak tunjuk testimonial lelaki pulak. Ko ingat pompuan je nak kurus. Laki pun ade dik non. fakta - lelaki lebih mudah turun berbanding wanita.








Tapi kalau beli Larome. Niat dah betul, nak kurus. Lepas tu makan nasi kandar  kul 12 malam lepas tu tido nyenyak sekali. ko amalkan macam tu seminggu nescaya Larome pun tak guna juga.

OK ..Last ...
Tentang permainan harga.

Jujur ahkak tak tahu macammana segelintir peniaga boleh dapat harga murah. Sebab secara jujurnya, itulah harga yang kita bank in pada company setiap kali ada pembelian. 

RISIKO BELI MURAH:
1. Produk takde warranty. Habis cepat ke botol tak boleh pump ke...ko duduk diam-diam je kat rumah.
2. Possibility untuk barang tak sampai. Ada je contoh kat group-group jualan tu..saje ahkak malas nak tunjuk sini. Kalau menipu customer pandai-pandai la korang jawab kat mahkamah Allah (ayat tiru nih). 
3. Produk takde insurans. Customer elalu tak kisah sangat pasal benda ni. Bila jadi masalah baru cari. Well, I've warned u. Hihihi.
4. Takde after sales consultation. Selalunya peniaga macam ni hanya nak 'laku'kan produk saja. Payment dapat barang dapat; you are non of my business. 

Kenapa ahkak highlight RISIKO ni?? Sebab ahkak banyak sangatt terima aduan berkenaan ni. Tapi masalahnya beli dari orang lain. So korang nak ahkak buat apa? Kalau nak buat aduan memang ahkak takleh nak tolong lah. Kalau nak beli lagi memang dialu-alukan. :)

Memang ada bonus di setiap pembelian set. RM120 lagi per set. Uolls beli RM385 ahkak dapat bonus RM120. 

So daripada beli murah ahkak pilih nak dapat bonus. Modal serendah RM385. Dapat produk. Bukan bayar saje-saje. 

Membership FREE. LIFETIME.. 

Bila orang lain beli dari ahkak, dapat bonus RM120. Bulan pertama join dah balik modal. 

SERIOUS BEST.
Sapa nak rasa atau jadi BEST juga sila PM/ call 0125977398.

FREE consultation. 

ok bai. 









December 22, 2014

4 Comments

Chapter 127 || Yeay!!! Saya menang Contest Shopping RM1212 At Lazada Malaysia

| Posting by: jie || Photo by : Sayaiday |

Bismillahirrahmanirrahim,

Aku join contest dari blog SAYAIDAY.

Sejujurnya, sangat teruja. Sebab jarang masuk contest. Dan tak pernah menang. Tak tau nak kata apa.

Alhamdulillah. Syukur.





Entry INI [KLIK]  yang telah membawa kemenangan pada saya.

Kepada Iday, terima kasih banyak-banyak. Kalau ada contest bagitaulah lagi.

ok bai.




December 08, 2014

1 Comments

Chapter 126 || Kulit halus, mulus dan gebu dengan L'arome ClearSkin (LCS)

| Posting by: jie || Photo by : jie | 

Bismillahirrahmanirrahim,

Harini aku nak cerita detail sikit tentang LCS ni sendiri. Sebab dah pakai jar ke-2 dah rasa bagusnya produk ni. Bukan propa ye kawan-kawan..Aku recommend apa yang aku pakai dan aku rasa bagus. Satu lagi aku suka sebab ada KKM.


Pada yang tak tau la... Aku ni jenis kulit kering. Kalau salah pakai produk especially 'soap base' memang mengelupas la kulit aku. Which I really don't like. 

Bila test pakai LCS takde langsung rasa mengelupas, kering ataupun pedih. Now I like !! Lepas tu kulit muka nampak glowing..Pori-pori mengecil. En. Edi tak pernag tegur la kan..

Tapi kawan-kawan banyak tegur. Bukan nak cerita aku ni cantekkk sangat tapi kawan-kawan notice perubahan kulit muka aku. Itu yang bagus. Alhamdulillah ramai juga kawan-kawan yang order. Kawan atas kawan pun ramai yang order. yang repeat belum lagi sebab 1 jar tahan 2 bulan. lama tu. Jimat. Jom tengok apa peranan LCS ni.



Kelebihan2 L'AROME Clearskin PhytoCellTec™
ini memang sudah TERBUKTI MEMBANTU untuk :
  • Mencerah, menggebu, melicinkan dan menyerikan kulit wajah.
  • Bertindak sebagai krim antipenuaan.
  • Mengandungi antioksida yg berupaya mengeluarkan toksin dari kulit wajah.
  • Mengurangkan garis-garis halus dan kedutan di wajah (kesan dpt dilihat seawal 10 hari).
  • Melembapkan kulit yg kering dan kasar di sepanjang penggunaan.
  • Menegang dan menganjalkan kulit wajah.
  • Menghilangkan pigmentasi/jeragat dan kesan parut jerawat.
  • Memperbaiki & memperbaharui sel-sel  baru kulit dgn bertindak dari dalam.
  • Meneutralkan kembali kulit yg rosak akibat drpd sinaran UV matahari, pencemaran  dan penuaan.

Hasilnya kulit kembali REMAJA!


L'AROME Clearskin PhytoCellTec™ mengandungi :- 

~ PhytoCellTec™ Malus Domestica - stemcell epal hijau liar dari Switzerland.
~ Cucurbita Pepo (Pumpkin Seed Extract) - ekstrak biji labu utk menegangkan kulit yg kendur.
~ Pullulan - merupakan sejenis bahan semulajadi yg diproses dari 'black yeast' yg berupaya menegangkan kulit dengan serta merta, sangat berkuasa menterbalikkan kesan penuaan (reverse ageing) dan sgt kaya dgn antioksidan.
~ Porphyridium Cruentum Extract - diekstrak dari sejenis algae merah yg sangat berkesan dlm menentang kesan2 penuaan.
~ Ascorbyl Tetraisopalmitate - mengandungi Vitamin C yg sangat kaya dengan antioksidan.


Cara2 penggunaan:-
1. Cuci muka dgn pencuci muka atau cleansing bar/ pencuci yang sesuai dgn kulit wajah anda.
2. Selepas cuci, keringkan kulit dgn tuala
dan pakai toner. Toner penting untuk 'tone' kan kulit dan kecilkan pori.
3. Sapukan L'AROME Clearskin PhytoCellTec™ setitik di dahi, kiri kanan pipi, hidung dan jgn lupakan leher anda. Nanti muka je tegang tapi leher berkedut!
4. Selepas itu pakailah foundation, bedak dan make-up seperti biasa.
5. Ulang Step 1- 3 pd waktu malam sebelum tidur.
**Disarankan anda hentikan penggunaan krim muka yg mengandungi hydroquinon sebulan sebelum bermula dgn produk L'AROME Clearskin PhytoCellTec™ kerana dikhuatiri akan mengakibatkan berlakunya tindakbalas drastik dgn keluarnya jerawat besar2 kesan dari proses antioksidan produk L'AROME Clearskin PhytoCellTec™ ini. 

**Minum green tea setiap hari untuk proses detox agar kulit kita bersedia utk menerima kesan ajaib dari produk L'AROME Clearskin PhytoCellTec™ ini.




1 hari. Parut pudar. 



MANA NAK BELI??? CONTACT JE NO DI GAMBAR TU. CONFIRM DAPAT.  :)

SELAMAT BERCLEARSKIN!! 
back to top