name='keywords'/> Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V olahbersama® Blogger Widgets

September 05, 2014

6 Comments

Chapter 104 || Cabaran 30 Hari - Day 3 - Sesuatu Yang Menguatkan kami @olahbersama

| Posting by: jie || Photo by : jie | 

Bismillahirrahmanirrahim,

1. FAMILI
Family kecil aku, (Me, En. Edi & ZZ), Moi family ( mak, kakak dan adik-adik), PIL (mak ayah adik-adik).
Kalau aku down, aku akan cari En. Edi dulu. Cerita dengan dia. Yelah. BFF la katekan...
Kalau rasa lemah dan sedih nak menangis, aku akan nangis dulu baru call En. Edi.


2. Al-QURAN
Patutnya ini jadi no. 1. Bukan klise ya. Aku pernah rasa down teramat sangat dalam hidup aku. Serious down. Masa pregnant anak sulong. Tapi aku simpan dalam hati sampai sekarang. Lepas penat menangis, aku mula baca Quran lepas solat. Alhamdulillah, rasa tenang dan dapat khatam sebelum Zahin lahir. Padahal masa tu dah 6-7 bulan. Dah sarat pun. Terasa kemanisannya. 

Tapi tak tau kenapa tak istiqamah. Padahal lepas tu boleh je nak baca setiap kali lepas solat. Ok kena buat ni..semangat semangat...


ok bai.

0 Comments

Chapter 103 || L'arome #03 - L'arome4u FB page

| Posting by: jie || Photo by : jie |

Bismillahirrahmanirrahim,

Uolls,

saya baru buat page ni. Minta bantuan kawan-kawan LIKE ya.

facebook.com/Larome4uhealthylife





APA YANG ADA DALAM PAGE NIH??

1. Tips ke arah kehidupan yang sihat.
2. Tips ke arah pemakanan sihat.
3. Produk L'arome dan bagaimana produk L'arome bantu untuk sempurnakan kedua-dua tujuan di atas.
4. Nak berbisnes? Ada di sini juga.. Nak guna saja? Boleh juga..

Boleh refer sini untuk entry terdahulu berkenaan L'arome.

01. Product review -L'arome Sliming Serum 
02. Testimoni L'arome Slimming Serum yang best

Buat masa ini itu sahaja yang boleh saya kongsikan. InsyaAllah banyak lagi yang akan menyusul..

Terima kasih kawan-kawan.

ok bai.


2 Comments

Chapter 102 || SEGMEN BT BLOGLIST SEPTEMBER

| Posting by: jie || Photo by : Busyra |

 Bismillahirrahmanirrahim,

Jom join segmen nie..


Sila KLIK untuk join...

Jom sama-sama meriahkan.

TQ Busyra. What a unique name u have.  :)

ok bai.

September 02, 2014

5 Comments

Chapter 101 || GIVEAWAY : Blogger 1 Malaysia

| Posting by: jie || Photo by : SCHAZ |

Bismillahirrahmanirrahim,


KLIK banner untuk JOIN



Salam.

Saya blogger dari Perak. Bekerja di Tanjung Malim.

Saya hjadi blogger kerana saya nak share apa yang saya rasa. Perasaa samada keseronokan ke satu-satu tempat, keseronokan mencuba pelbagai juadah/ resipi baru, apa sahaja.

Kenapa nak share? Sebab saya tak tahu berapa lama satu-satu memori tu akan tersimpan di dalam otak saya. Jadi sekurang-kurangnya blog ini akan mengingatkan saya pada memori yang saya mungkin lupa.

Saya juga share untuk jadi bacaan anak-anak saya. Bila mereka besar (insyaAllah), mereka akan tau tentang saya. Tak semua benda yang saya sempat share secara berdepan dengan mereka. Jadi blog ini juga adalah medium untuk anak-anak mengingati zaman 'kecil' mereka.

Disebabkan faktor-faktor di atas, blog ini adalah terlalu berharga buat saya. Mana mungkin saya rajin menulis dan mereka-reka ayat yang sesuai (mengikut had fikiran saya) jika blog ini tidak wujud. 

Entry ini juga sangat berharga buat saya kerana ianya adalah Chapter #100 !!!! walaupun baru 100 tapi bukan mudah untuk orang macam saya update 100 entry. wow kagum dengan diri sendiri.

Thanks Schaz anjurkan contest nih!!

TAG





Sedikit kata-kata dari sponsor:

8 pemenang dicari.
3 pemenang utama akan mendapat hadiah isteimewa, manakala 5 pemenang lagi akan mendapat hadiah saguhati.
Setiap blogger yang join GA ini schaz akan follow & review entry penyertaan uols.

sponser by : schazshoppe

ok bai.




0 Comments

Chapter 100 || Cabaran 30 Hari - Day 2 - 5 Cara Memenangi Hati kami @olahbersama

| Posting by: jie || Photo by : jie |

Bismillahirrahmanirrahim,

Cara nak menangi hati kami. Part duit semua tu klise sangat. Seantero dunia akan bagi jawapan yang sama.

1.  Kami nak menang apa-apa berkaitan ID rumah baru kami. hew hew. 

2.  Cerita pasal pokok-pokok dengan kami. Bagi hadiah lagi ok.  Spesis yang sesuai, yang cantik. Walaupun rumah kami sekarang takde pokok belaan pun, kami memang minat. Kekangan masa dan sebab rumah sewa ..tu lah jadi halangan. Biarlah nampak macam alasan tapi itulah hakikatnya.

3.  Ajak kitorang gi expo, fair or exhibition mengenai new technology. Sangat suka. Sekarang suka pasal rumah je la..pasal lampu ke, kipas ke..tak semua yang kami nak beli..just for knowledge.. tapi kalau nak bagi hadiah no hal..

4.  Untuk aku sendiri, tak payah bagi bunga bagai. Aku tak suka hadiah bunga. Sebab bunga akan layu..Bagi makanan ke, sambal ketuk ke..eh..yang manis2 semua tak payah

5. Ajak kami ke rumah anda bila ada open house, house warming. Kalau takde event saje -saje pun ok..Janji makanan banyak dan sedap sedap. 



Sekian. 

ok bai.
back to top